Nae, är det jul nu igen?



De flesta tycker väl att julen är mysig, och jag är väl en av dem. Men sen finns det ju ganska mycket som hör till jultraditionen. Eller ja, alla familjer har ju sina egna traditioner.
Vi har en i min  familj. Eller ja egentligen är det ju mamma bara. Och egentligen är det inte ens någon tradition.
Jag talar om julpyntet.

Min mamma ÄLSKAR att julpynta. Och därför varje år före första advent är det dags att börja pynta. Nu snackar vi inte om en kartong eller så. Skulle nog inte överdriva om jag säger att vi har femton olika kartonger fyllda med pynt.

Jag nöjer mig med röda gardiner och mina julstjärnor i fönstrena.
Sen får de tammefan vara bra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback