I'm not leaving now.

De spelade winnerbäck på radion och jag stod och hummade för mig själv medans jag hällde i socker, smör och sirap i en bunke. Avkoppling á la Antonia. Bakning på kvällarna är underbart. Lyckades åstakomma en plåtburk fylld med kolakakor. Ska serveras imorgon när det kommer besök. Brukar få baka om det ska komma förbi någon. Samma visa varje gång. Jag bakar, de äter, blir förtjusta och säger att det var supergott. End of story. Lyssnar inte så mycket längre faktiskt.

Någon annat jag har åstakommit idag är att lära mig 68 nya ord och fraser på franska. Känns som jag har kommit igång med det nu. Vilket är en fördel eftersom jag ska läsa två kurser med franska. Sen jävlar blir det till frankrike och ragga fransmän. Eller?

Nu ska jag fortsätta min kavalkad av åstakommanden genom att bädda rent i min säng!

xoxo!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback