Hugg mig

Här, följ med in.
Jag ska visa dig allt jag gömt
och det jag önskar att glömt.
Du vill att jag ska visa det som varit
fast det egentligen inte spelar någon roll.
Som om det skulle göra mindre ont om jag visade
mitt album med män som lämnat mitt hjärta och lägenhet.
De som stannade länge och de som försvann innan gryningen.

Här, stig på.
Jag ska berätta om dagar av sorg
och timmar av lycka.
Mörka hemligheter som mitt förflutna omsluter
och tysta drömmar min framtid håller.
Du vill veta vad jag tänker,
men det finns inte tillräckligt med ord
för att beskriva det mitt sinne rymmer.

Här, jag berätta.
Du vill se vem jag är,
men jag är rädd att om jag visar
så kommer jag bli sårbar igen.

För att visa mig svag för dig
är som att lägga mig på rygg
rita ett kryss över hjärtat
och säga

"Hugg mig"



Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

sv; jaha, vad hade du förra året? :)

2012-02-22 @ 21:52:55
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback