Ångest

Jag har en liten hatkärlek till min prestationsångest för saker. Som den prestationsprinsessa jag är så är inget annat än det bästa acceptabelt. jag har haft det ganska struligt med min gymnasietid. Det har varit psykiskt illamående, byte av skola och inte minst studera på distans. Har alltid velat ha de högsta betygen. När jag var yngre ville jag gå ut gymnasiet med alla MVG och vara ordförande i elevrådet och hålla tal på studenten. Inget av det kommer att slå in. Min syster gick ut gymnasiet med nästan alla MVG. Jag försöker acceptera att jag får medelmåttiga betyg men det är svårt. Såg nyss en tjej som gick i min parallellklass i högstadiet la upp en bild på sitt betygdokument. Alla MVG utom två som var VG. Jag har sån ångest nu så det är inte klokt. Jag känner mig så jävla dålig och den känslan kommer jag somna med ikväll.

Godnatt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback