Mina föräldrar fick ett freak till dotter.



Ismen
Ett dunkande ljud utan innebörd
Visst är det konstiga saker vi brinner för
Hur har det blivit så?
Mina föräldrar fick ett freak till son
Världen runt visst är det skumt att något helt meninglöst kan vara värdefullt
Men det är min filosofi
Jag finner logik i min idioti
Lever som freak för att livet är kort och jag lider med folk som inte brinner för nått
Du längtar och letar och kämpar och knegar och sliter ett år för en vecka på Kreta
Vafan är det värt stackars svenne
Vill inte vara del av ditt maktsamhälle
Nej fuck you plockar dina kantareller för jag skiter i välfärd och rappar hellre så

Freak ni kan se mig som en komedi som är
Freak jag kan bara leva som en fri som är freak
Alla ser väl hur det kommer bli för
Jag kan bara leva som ett freak
Alla dom man ser på TV
Jag kan bara leva som ett freak
Alla dom man ser på löpet för ju mer man är freak desto fler som köper


Ett freak som aldrig skulle sluta rappa för en sedelbunt
Ett freak är någon som gör det dom finner meningsfullt
Lever som outsiders och letar oss fram och skulle hellre dö med heder än att leva med skam
Eller hur?


Hörrö du
Du kan kalla mig freak för det är det jag förvandlas till om någon langar ett beat
Vandrar min egna stil, fuck 9 till 5
Det är bara så jag kan beskriva mig själv
Skriver till dig som sitter själv vid din lägereld och känner att du säljer själen till jävulen
Samma skit som era vanliga liv
Bara freaket i mig som har slagit sig fri
Flera tusen dagars slit som har tagit oss hit
Kanske mest skitsnack men bra jävla skit
Tar tid snart är det vi lämnar mitt liv för att vara ett freak
Aldrig sett på maken till svin
Men vi träffa' nåra' snubbar som gav oss en deal
Och dom gav oss nångting mer än musik
Ett alternativ att få leva som freak


Freak ni kan se mig som en komedi som är
Freak jag kan bara leva som en fri som är freak
Alla ser väl hur det kommer bli för
Jag kan bara leva som ett freak
Alla dom man ser på TV
Jag kan bara leva som ett freak
Alla dom man ser på löpet för ju mer man är freak desto fler som köper


Stod i overkligheten men jag vaknade till
Vill lägga all min tid på att fylla bladen med rim
Lägga rader på beats sån skit som vi lever för
Torrt leverbröd men bättre än att leva död
Be en bön för jag hatar dig än
Kommer aldrig nånsin känna att jag vill vara din vän
Vad är dig själv
Vad va stämplad som freak
Kommer ändå aldrig veta hur det känns å va freak

Freak ni kan se mig som en komedi som är
Freak jag kan bara leva som en fri som är freak
Alla ser väl hur det kommer bli för
Jag kan bara leva som ett freak
Alla dom man ser på TV
Jag kan bara leva som ett freak
Alla dom man ser på löpet för ju mer man är freak desto fler som köper




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback