Du har ingen aning.

Du har ingen aning om allt jag upplever tillsammans med dig när jag är borta från dig.
Du finns ständigt i mitt rum, jag talar med dig, skrattar med dig, gråter tillsammans med dig, smeker dig, älskar dig. Ibland är rummet så uppfyllt av dig att jag har svårt för att andas, men när jag öppnar fönstret känner jag att en del av dig seglar bort, och jag blir rädd och stänger det åter.
Nej, du har ingen aning om hur jag älskar dig, hur jag misstror dig, hur jag upphöjer dig, hur jag genomskådar dig, hur likgiltig du är mig, hur fri jag känner mig, hur bunden jag är.
Jag kryper in i dig, jag smeker dig, jag erövrar dig och du lyfter mig, kastar mig och jag faller mjukt som en snöflinga och smälter bort.
Men du har heller ingen aning om hur olika allt är när vi verkligen träffas.


- Maria Wine.



Kommentarer
Postat av: Tommy

Sv: Åh tack , hundvalpsögon, den kommentaren var länge sen jag fick :)

2011-01-12 @ 09:08:22
URL: http://tommytott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback