Förvillskelse.



Va sa? Hur e läget? Tackar som frågar! Jodå minsann, det knallar och går

Huvet uppåt och jämna plågor, fötterna nedåt och stövlarna på

Men vem vill jag ha och i så fall varför? Vad vill jag bli och jag undrar hur?

Jag säger varför, du säger därför, så ska jag bli glad eller ska jag bli sur?

Vad vill jag göra och är det möjligt? Hur ska jag leva och vem ska jag va?

Är man sen två, det blir nästan löjligt, för hur vill du leva och vad vill du ha?

Hur ska det gå när vi måste välja? Vi måste vilja ta ett beslut

En bil kan man köpa, ett hus kan man sälja, men är vi ihop eller är det slut?

Är jag en dill och du en persilja? Är jag ett hang och du ett bi?

Vad vill jag vilja och vill jag vilja och vill jag välja, hur ska det bli?

Jag tror att tron på en tro är trolig. Jag undrar vad du tror men det tror jag

Jag tror det troligen inte blir roligt att va utan dej varendaste dag

Ja, äkta kärlek, lust eller svag, för är jag kissnödig eller kåt?

Varför och omför och hurför och närför? Mitt huvud det känns som en gungande båt

Om jag skulle vilja va din kille, om jag vill va vi, vad vill du?

Jag har en idé, jag är ett snille: Om vi vill samma så börjar vi nu!

Jag kanske vill ha dej, vet inte varför. Vet inte om eller när eller hur

Ingenting vet jag, det är inte därför. Ibland får man väl skita i varför och hoppas på tur!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback