It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

Vilken hemsk natt jag har haft. Tror att filmen satte ofrivilliga spår i mig som jag på mitt störda vis omvandlade till paranoida tankar. Låg i sängen med djup paranoia och mådde riktigt dåligt. Kanske var det fullmånen? Mormor säger ju att man kan sova dåligt vid fullmåne. Kanske berodde det på det stora vita lysande klotet som tittade in genom mitt fönster inatt. Märkligt det där.
 Min kropp har iallafall ställt in sig på att vakna åtta eftersom jag går upp åtta på vardagarna. Så det spelar ingen roll hur dåligt jag har sovit på natten. Klockan åtta slår jag upp mina blå och är redo att vakna. Kände mig fortfarande lite halvmysko efter jag hade vaknat. Så jag tog hunden och gick ut i skogen. Stannade. Lät solen lysa på mig och njuta av tysnaden. Ingen paranoia. Inga konstiga tankar. Bara jag, skogen och solen.
Grön terapi brukar pappa kalla det. Fast det är mer vitt är grönt nu. Så vi kan kalla det för vit rehabilitering.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback