Damn you SJ.

Jag har hört om diverse tågförseningar och förbannelser över SJ. Själv har jag inte råkat ut för några större missöden. Förrens igår..

Hade spenderat helgen nere i Småland hos min föräldrar och skulle ta tåget tillbaka upp till stockholm på söndagskvällen. Några timmar innan avgång får jag ett meddelande av kära SJ som berättar att på grund av vädret så kommer mitt tåg ta 2 extra timmar. Det vill säga 6½ timme. Redan här känner jag att jag vunnit lite av er sympati (hoppas jag iallafall). Så jag spenderar 6½ timmar på tåget tillsammans med en hel del andra arga medresenärer. Så mitt lilla tåg som skulle varit framme vid 23.15 bromsar istället in på Stockholm central runt klockan 01.00.  Trött och irriterad tar jag min väskor och ska bege mig mot tunnelbanan för att få åka hem.
Men nej, bakslag igen. En vakt hejdar mig och säger att det är stängt. Skojar han med mig!? Nej, tunnelbanan slutade gå vid klockan 01.00. Klockan var då 01.05. Då var det ingen glad Antonia kan ni tänka er.
Så jag får helt enkelt hejda första bästa taxi och åka hem.

Ni kanske förstår att jag har varit trött på jobbet idag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback