Vem vet

Jag har egentligen ingen lust alls att blogga längre. Det känns lite som om något man gjorde när man var mindre. Dessutom blir jag nästan deprimerad av att veta att jag har ingenting att skriva här för att jag gör ingenting annat än pluggar om dagarna, i princip. Jag har tillochmed fått höra det från olika håll att man inte längre behöver fråga vad jag gör för att jag alltid svarar att jag pluggar. På ett sätt skäms jag då det verkar som jag inte har något annat liv (vilket jag faktiskt inte har för tillfället) men på ett annat så blir jag nästan lite förolämpad. Nä, förolämpad kanske är att ta i men jag tycker det är konstigt att man inte förstår att jag vill ta studenten precis som alla andra. Jag är lika trött på skolan som resten av dem som tog studenten i somrad. Jag vill också stå i vit klänning och vifta med den där mössan och känna "Jag klarade det, jag fucking klarade det!".  Därför pluggar jag 24/7 i princip. Visst håller jag på att fysiskt samt psykiskt brytas ner av det, men det är det värt.

För jag ser ljuset. Det är inte mycket kvar nu. Jag måste kämpa.
Därför bloggar jag ingenting längre. För ni skulle tröttna på mig om jag bara skrev om mitt pluggande hela tiden.
Jag kanske kommer tillbaka senare. Jag kanske slutar blogga.

Vem vet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback