Årsresumé 2012.

Ja men då var vi här kära vänner. Ett år har gått och förhoppningsvis har vi blivit lite klokare. Åtminstone så överlevde vi jordens undergång, så det har vi ju att vara stolta över. Jag tänkte för nöjets skull dra en liten årsresumé på vad mitt 2012 har innehållit.
 
Kärleken
Det här kan nog vara det finaste med mitt år. Det har varit så att jag har haft två förhållanden under detta år. Det ena längre än det andra. Det ena mer intensivt än det andra. Men den kärlek som jag kommer minnas varmast och mest är nog den jag upplevde (och fortfarande upplever för mig själv) i höstas. M är en av de finaste människorna jag någonsin mött och jag är glad att jag gjorde det. Oavsett hur denna historian kommer sluta så gav han mig fina minnen och ett litet ökat hopp att det fortfarande finns fina människor kvar.
 
Sommaren i Stockholm
För andra året i rad så fick jag chansen att jobba på Dell uppe i Stockholm (eller ja, Solna om man ska vara exakt). Ett jobb som jag har trivts enormt mycket med och som har gjort att jag skulle kunna tänka mig att arbeta som receptionist nu när jag har gått ut skolan. Men sommaren bjöd på mer än bara jobb. Fina kvällar med min bästa Therese är något jag inte glömmer i första taget. När vi följer med matroser hem från krogen och går sedan hem fem på morgonen. (Och nej, inte gå hem så som ni tror. Vi behöll alla kläder på!). Dessutom fanns det tid för museebesök med min kära mormor med. Jag hade en fin sommar, trots att det kändes väldigt ensam och jag längtade hem en del.
 
Tatueringar
Detta år har jag hunnit utsmycka min kropp med två nya tatueringar. Först var det i mars mitt fina hjärta som sitter på armen. För er som inte vet så står den för uttrycket "wearing your heart down your sleeve", vilket innebär att man bär sina känslor på utsidan och ger väldigt lätt bort sitt hjärta. Ett utmärkt sätt att beskriva mig. Vidare så tatuerade jag in texten "Je sens, donc je suis" under hjärtat. Texten är i min mormors handstil. En hyllning till den kvinnan som har hjälpt mig genom hjärtesorger och diverse trassel.

Utökning av familjen
Ja, jag får ju inte glömma att jag fick en underbar liten brorson i november. En liten påg som jag också har fått äran att vara gudmor till. Bebisar, underbara bebisar.  En stor gåva till min bror och hans tjej.

Musiken
Detta året har jag hunnit vara på två konserter och så några besök på allsång på Skansen. Den konsert som jag mest kommer komma ihåg är Maskinen på Grönan med min fina Angelica. Finns inget annat att beskriva den konserten med än med lycka. Haha, efter blev det en regnig väntan på en efterfest som sög apballe. Men det är ett minne som kommer sitta kvar länge i mitt sinne och hjärta.



Hoppas ni har haft ett lika fint år som jag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback