Hur det känns att dö.

Så här sitter jag med mina söndergråtna ögon och tomma glas. Var det verkligen såhär det var menat att vara när man älskar någon?  Om jag bara hade förstått det så hade jag förberett mig bättre. Köpt massor med cola, mer näsdukar och gjort playlists med musik som får mig att gråta ännu mer.  Om jag visste att älska någon innebar hela nätter med okontrollerbar gråt,  andningssvårigheter och en saknad som äter upp en inifrån så skulle jag förmodligen låtit bli. Låtit bli att falla för de där mörka ögonen som på något vis såg rätt igenom mig. Låtit bli att kyssa den där mannen som stal mitt hjärta på en hundradels sekund. Jag hade låtit bli att öppna mitt hjärta och lagt mig helt sårbar inför någon annan.  Låtit bli att ge makten att skada mig skoningslöst till någon annan

Egentligen är det nog ett ganska vanligt problem. Ja, det där med hjärtesorg.  Det är något som man ska gå igenom. Typ som att inte ha råd med hyran för man festat upp hela lönen. Eller att åka snålskjuts på bussen för att man lägger hellre pengar på tvspel än på det där förbannade busskortet.  Fastän det är ett vanligt problem det där med att få sitt hjärta krossat i miljontals och åter miljontals små bitar, så gör det faktiskt jävligt ont.  Ibland vill jag jämföra det med att dö. För det är faktiskt det som det känns som jag gör nu. Dör.

För har ni varit med om att ni finner er själva på golvet i duschen i timtals för att ni sitter helt apatiska där?  Eller att ni sitter i fosterställning på golvet och gråter så ni tror att hjärtat ska gå sönder ännu mer? Ni vet, den där hjärtskärande gråten som man inte kan låta bli att gråta som gör att man inte kan andas och som gör att man låter som en retaderad säl.  Det är just här jag befinner mig nu. På golvet, gråtandes som ett hjälplöst barn. Tröstlös och övergiven.  Åtminstone är det så det känns.

 

Så hur känns det att dö , kanske ni undrar?
Tja, lite som att leva faktiskt.
Förjävligt.




Kommentarer
Postat av: Stinis

DU+JAG+Star Was = very soon !

2012-12-06 @ 22:39:06
URL: http://stinova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback