Inte riktigt där än.

Lite deprimerad är jag när min facebook svämmar över med bilder på folk från deras studentbal, pubrunda osv. Det gör faktiskt lite ont i mig, för att jag kommer aldrig få det där. Tungt känns det också när folk kan räkna ner dagarna till deras student, medan jag fortfarande räknar månader.

På ett sätt hatar jag att jag hoppade av tvåan och tappade bort en termin. Jag tänker på allt jag missar.
Men på en annan nivå är jag stolt över mig själv att jag klarat göra klart gymnasiet på egen hand. För det mycket mer jobb än vad många tror att studera på distans. Det suger musten ur en totalt ibland.

Min pappa var så fin när jag för några månader satt och grät över att jag inte kommer hinna ta studenten nu när alla mina jämnåriga kamrater gör det. Han sa att vi aldrig varit som alla andra innan, så varför skulle vi vara det nu? Tröstade mig att det är okej att ta studenten på hösten. Och jag börjar väl smått acceptera att det är okej att göra det, för huvudsaken är att jag avslutar gymnasiet. Men just nu känns det tungt att veta att jag inte är riktigt där än.




Kommentarer
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Egentligen är inte studenten en sån himla stor grej, för mig var det mest en stressfaktor kring frågan - vad ska jag göra efteråt?

2012-05-31 @ 14:42:04
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback