Clostridium Perfringes och sånt där roligt.

Idag startade delkursen i livsmedelshygien på riktigt. Så idag hade vi föreläsningar om stafylokocker samt Clostridium Perfringes. Hah, det låter nästan som jag ska bli läkare, men icke. Vi kockar behöver ha koll på mikroorganismer också. Det är en riktigt intressant delkurs, men det är också MASSOR som man behöver plugga in. Skrev ut ett 103 sidor långt kompendium idag som jag behöver för att plugga till tentan. 103 sidor med bakterier, virus, matförgiftningar och annat skoj. 

Nu sitter jag med och tuggar på en avocado medan jag funderar på om jag ska läsa om dagens bakterier ännu en gång i kompendiumet. Troligtvis så skummar jag igenom det ännu en gång ikväll. Skulle ha köpt gymkort idag men tiden sprang iväg för mig så jag hann inte riktigt med det. Men imorgon, då jävlar!  Jag vill inte vara flubber mer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback